سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

جنگ نرم و تکلیف ما بخش اول

  یکی از نیازمندیهای بسیار ضروری و جدید فعالان عرصه فرهنگی بویژه مربیان پرورشی وطلایه داران امور تربیتی در زمان حال آشنائی ایشان با فناوریهای جدید من جمله آشنائی با روشهای استفاده وبهره مندی از مهارتهای رایانه وبه طور ویژه ADSL می باشد. این حقیر همواره بر این بوده ام که در این مهم به سهم خود بکوشم .چرا که وقتی به مخاطبان خود که دانش آموز ما هستند می نگرم ؛ می بینم که آنان همواره یک گام از ما جلوتر هستند.

    اهمیت وضرورت آشنائی امثال ما با فناوری های نوین از آنجا بیشتر روشن می شود که می بینم دشمنان قسم خورده اسلام ومسلمین و در راس آن استکبار اسلام ستیز  متوجه شده اند که جنگ های نظامی آنان را به اهداف شوم وپلیدشان نمی رساند لذا بر آن شده اند که از طریق سایبری وجنگ نرم به مقابله با جمهوری اسلامی ایران بر آیند.

     آنان که اهل مطالعه تاریخ و... هستند جریان فتح آندلس  (اسپانیا)را می دانند که توسط طارق فرمانده سپاه اسلام در زمان خلیفه دوم چگونه بود. و می دانندکه متاسفانه در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی آن زمان مسلمانان در آندلس ویا اسپانیا شکست خوردند . چراکه مسیحیان وقتی دیدند که در جنگ نظامی حریف مسلمانان شهادت طلب نمی شوند ازطریق فساد وفحشا وترویج فرهنگ برهنگی کار را بجائی رساندند که جوان مسلمان بجای راهی شدن به مسجد به مشروب فروشی هائی می رفت که توسط دشمنان در مسیر همان مساجد تاسیس شده بود!!!

       این خود تلنگری است برای ما که فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای را به گوش جان بگیریم و بحث شبیخون فرهنگی وجنگ سایبری را جدی بگیریم و خود و جوانان مان را برای مقابله هر چه تمام تر با آنان آماده نموده ودر مراحله بعدی کار را تاجائی پیش ببریم که از حالت دفاعی به حالت تهاجمی روی آوریم. انشاءالله.

ومااستطعتم من قوه ومن رباط الخیل

این حقیر مدتهای مدیدی است که در این عرصه فعالیت می نمایم و با ایجاد یک وبلاگ سعی نموده ام در حد بضاعت خود انجام وظیفه نمایم. به عنوان نمونه جدید ترین مقاله ای که در رابطه با مباحث فوق ونقد یک مورد از شیطنت های دشمنا رادر وبلاگ خود ارائه داده ام  به طور اختصار تقدیم می نمایم تا مشتی باشد نمونه خروار از فعالیت های کثیر دشمنان .

    برخی از خوش باوران تصورشان بر این بود که بعداز اعلام حکم امام خمینی (ره) د رباره سلمان رشدی . دیگر شاهد چنین مسائلی از طرف مزدوران شیطان نباشیم. ولی گذشت زمان ثابت کرد که دشمان قسم خورده اسلام ومسلمین همواره در حال شیطنت هستند وبرماست که همواره بیدار باشیم وخنثی کننده توطئه های آنان .

      خوب که دقت می کنیم می بنیم که بعداز نوشتن کتاب موهن آیات شیطانی توسط سلمان رشدی ملعون این خط سیر در قالب های دیگر و به روش های مختلف ادامه پیدا کرده .مثلا والش که با تفکرات ضد دینی اقدام به نوشتن کتاب " گفتگو با خدا" می نماید و متاسفانه در سایت های داخلی وخارجی  به آسانی" دانلود "می شود وباکمترین هزینه در اختیار نسل جوان قرار می گیرد .تداوم همان خط فکری شیطان صفتان است .   چگونه می شود که یک فرد ملحد مثل "والش " در کتاب مذکور ادعای پیامبری نماید و متاسفانه همان کتاب به وفور در داخل به فروش برسد ویادر قالب وبلاگ های مختلف به راحتی ارائه شود.!!!!

    قابل ذکر است که در شروع این جریان این جانب یک مقاله با عنوان چرا "والش " می تازد در وبلاگم قرار دادم که متاسفانه به اشتباه فیلتر شده بود.

 مورد دیگر:  

  " کتاب تولدی دیگر" نوشته شجاع الدین شفا معاون امور فرهنگی دربار محمد رضا پهلوی و رئیس کتابخانه ملی پهلوی است که متاسفا نه این هم تداوم همان خط فکری شیاطین است وکتاب مذکور با شیطنت تمام ریشه تمامی اعتقادات مسلمانان بویژ جونان را هدف قرار داده ودر محافل زیر زمینی دگر اندیشان داخلی مورد بحث وبر رسی قرار می گیرد .وبازهم متاسفانه دراینترنت قابل دسترس می باشد.

حال ببینیم  با این مواردی که مطرح شد تکلیف  چیست ؟ آیا راهی بجز تجهیز خودمان در مقابله با آنان باقی می ماند؟ وآیا نباید ما بر آن شویم که اصول اعتقادات جوانان را تاحدی تقویت کنیم که با خواندن امثال کتب مذکور دچار تزلزل نشوند وبرصراط مستقیم باقی بمانند؟ آیا ما تکلیفی جز واکسینه کردن نسل حال و آینده داریم ؟ مگر آینده از آن نسل امروز نیست . ؟ و...

 بخشی از  مقاله ای  را که در نقد   " کتاب تولدی دیگر" در وبلاگم  ارائه داده ام بطور اختصار تقدیم می نمایم . امید که مور استفاده وبهره مندی دوستان قرار گرفته و از راهنمائی صاحب نظران هم بهره مند شوم . انشاء الله.

   دریک نگاه کلی به کتاب مذکور می بینیم که نویسنده کمترین اطلاعات را از کتاب آسمانی ما مسلمانان" یعنی قرآن کریم " داشته و یا حد اقل این جور برداشت می شود.که اطلاعات وی بسیار سطحی است.

ما در احادیث  معصومین (ع) داریم :  من فسر القرآن برایه فلیتبوع مقعده من النار . هر کس که قرآن را با رای ونظر خود تفسیر کند جایگاهش آتش است.

با این وصف متوجه می شویم که تعبیر وتفسیر آیات الهی کار هرکس نیست . متخصصان علوم قرآنی با توجه با فرمایشات ائمه وسایر آیات قرآن وحکم عقل می توانند تفسیر ارائه کنند .ونمی شود با برداشت های ظاهری از آیات قرآن آن هم یک بخش از یک آیه آن را تفسیر کرد.والعاقل یکفی الاشاره.

متاسفانه نویسنده کتاب  " تولدی دیگر" با کمترین اطلاعات قرآنی اقدام به این مهم نموده است. وبه همین دلیل دچار اشتباهی فاحش شده که هر مسلمان ثابت قدم که کمی اطلاعات قر آنی داشته باشد متوجه می شود حرفهای نویسند مذکور چیزی جز لاطاعلات وخزعبلات نیست.

به عنوان نمونه چند مورد از مطالب کتاب فوق الذکر تقدیم می شود :

خدا در قرآن

نویسنده پس از ذکر توصیف زشت خداوند در تورات ص95 تا99 درباره خدای قرآن چنین اظهار نظر نموده است:

1. خدای قرآن. خدائی است در حد اعلی مطلق و خود کامه که بیرون از او هیچ قانونی، هیچ اراده ای و هیچ واقعیتی وجود ندارد. خدای محمد صرفا در بالای سر آنهاست و از موضع فرمانروای مطلقی با آنان سخن می گوید که هیچوقت از مسند خدائی خودش فرود نمی آید. خدای قرآن کاملاُ با خدای تورات انجیل متفاوت است زیرا در بیرون از این خدا اصولا هیچ واقعیتی و هیچ اختیاری وجود ندارد ص 102

نقد: اعتقاد به آفریدگار توانا به معنی پذیرش حاکمیت اراده او بر سراسر آفرینش است، ولی ویژگی این آفریدگار دانا وتوانا در قرآن آن است که به انسان از هر موجودی دیگری نزدیکتر است « نحن اقرب الیه من حبل الورید» 1 بیشترین ویژگی که در قرآن در رابطه میان خدا و انسان بر آن تأکید شده صفت رحمت و عطوفت و محبت او نسبت به انسان است. این را می توان از تکرار این گونه اوصاف در قرآن و مقایسه با صفات مربوط به خشم او نسبت به انسانهای بد کردار بدست آورد.

2. خداوند به آدمیان حتی در تهیه ساده ترین امور زندگی مثل مسکن و لباس و خوراک خودشان سهمی نداده، زیرا در قرآن گفته است: برای شما لباس تن خلق کرده ایم، خانه ساخته ایم و از آسمان برایتان آب فرو فرستادیم و نخلستانها وتاکستانها آفریدیم! سرانجام هم خداوند بهشت و دوزخ را برایشان مقدر کرده است، افرادی را به درستکاری واداشته وبه بهشت می برد و کسانی را به خطا کاری کشاند تا آنان را مستحق جهنم سازد.

برداشت نویسنده از این آیات نادرست است، زیرا بسیاری از این آیات که به نقش خداوند در دادن مسکن و لباس و خوراک و فرستادن آب از آسمان و... اشاره می کند نقش خداوند را در ایجاد نظام طبیعت و نعمت هایی که با اراده الهی در دسترس انسان قرار گرفته به وی گوشزد کرده است. بدون آنکه نقش انسان را در ساختن خانه وتهیه لباس و خوراک منکر شود یا آنکه وجود عوامل طبیعی را در ریزش باران و رویش گیاهان نفی نماید.

درباره قدرت انتخاب آزاد انسان هم آیات قرآن به این نکته توجه می دهد که همه جهان آفرینش و از جمله هستی انسان و اراده اش آفریده خداوند و تحت قدرت بیکران اوست وانسان تنها به این دلیل قدرت انتخاب دارد که اراده حکیمانه خداوند چنین آزادی را برای او مقدّر نموده است. و به او خاطر نشان ساخته است که اگر در اثر نیکوکاری به بهشت می رود، این تقدیر خداوند عادل است که پایان نیک خواهی را بهشت، وفرجام زشت کاری را جهنم قرار داده است. روشن است که این آیات نه اراده آزاد انسان را نفی می کند نه این حقیقت را که بهشت نتیجه کردار و رفتاری است که او آزادانه بدان دست یازیده است، انکار می کند.

نویسنده خود به آیاتی که به روشنی نکته بالا را بیان می کند اشاره کرده ولی بدون هیچ توضیحی از کنار آن گذشته و درصدد برنیامده تا ارتباط این دو گروه آیات با یکدیگر را فهم کند. وی اعتراف نموده است که قرآن در آیاتی تصریح کرده که خوب وبد آدمیان حاصل اعمال خودشان است و برای آدمی جز آنچه به سعی خود انجام داده حاصلی نیست نجم 29 ویا اینکه در آیه 104 انعام فرموده است: از سوی خدا برای شما آدمیان بینش ها و آگاهی هایی فراهم آمده است. پس کسی که آنها را فراگیرد به رستگاری می رسد و هر کس که آنها را نبیند در خسران باقی می ماند. باید افزود که برخی آیاتی که نویسنده در این قسمت به آنها اشاره کرده است هیچ دلالتی بر مدعای مد نظر وی ندارد.




تاریخ : یکشنبه 90/8/15 | 11:6 صبح | نویسنده : سید علی سیادتی | نظر

  • آقا موسا
  • وبلاگ من
  • اس ام اس دون
  • قالب وبلاگ
  • فال انبیاء
    فال انبیاء